Pitch zet het lokale netwerken op de kaart

In Nieuwsby M. van der Wal

Een goede zakelijke buur is nog altijd beter dan een verre vriend en daarom blijft lokaal netwerken voor ondernemers van groot belang. Weinig kosten maken is ook belangrijk, vandaar dat Sem Holtkamp en Jan Hiemstra van Localink bedachten dat een laagdrempelig, low-budget evenement met maximale aandacht voor elkaar ontzettend goed zou kunnen zijn voor ondernemers van De Zwette. Vandaar: Pitch! Op donderdag 21 september van 10.00 tot 14.00 uur in Crystalic.

Standhouders betalen een klein bedrag dat puur de praktische onkosten dekt. Localink verdient er niets aan en doet het puur als vriendschappelijke activiteit richting haar eigen klanten en ondernemers uit de buurt. Zodat je elkaar kut versterken. Jan: “Wij houden van lokaal zakendoen, dat is ook één van de redenen waarom we enkele jaren geleden de ondernemersvereniging van Westeinde hebben opgericht.”

Elke standhouder krijgt vijf vierkante meter in de ‘dorpsstraat’ van Crystalic, de buitenring om het kantoreneiland onder het beschutte glazen piramidedak van het markante gebouw. Sem: “Zo heeft architect Gunnar Daan die ring destijds ook bedacht, mede daarom vinden wij het mooi om dit oorspronkelijke idee met deze beurs nieuw leven in te blazen.” Gezelligheid (terug) brengen naar daar waar het bedoeld is.

Jan: “We hebben met Crystalic-eigenaar Jelle Sipkema afgesproken dat we dit evenement de komende drie jaar organiseren en daarna gaan bekijken of dit concept succesvol is. Elk jaar gaan we evalueren en het evenement meer vorm geven. Wij hebben de wijsheid niet in pacht, dus we hopen dat ook de deelnemers en bezoekers ons daarbij willen helpen met op- en aanmerkingen. Samen sta je sterker tenslotte.”

Er is plek voor maximaal tachtig standhouders. Jan: “We hopen dat ondernemers er blij en met frisse nieuwe ideeën en contacten vandaan komen.” De toegang? Sem: “Die is gratis, natuurlijk! ”