ISDN stopt: pas op voor misleiding en bangmakerij!

In Nieuwsby L. Vergnes

Zwette-bedrijf Telpa Telecom waarschuwt iedereen voor misleiding en bangmakerij rondom het stoppen van ISDN-verbindingen. Marc Hoekstra van Telpa Telecom schrijft het volgende op zijn eigen sociale media:

“De laatste tijd komen er berichten bij ons binnen dat klanten actief worden benaderd door KPN of andere bedrijven, waarbij wordt gewaarschuwd dat de telefoonverbinding komt te vervallen als de klant geen actie onderneemt.
De klant zou nog gebruik maken van een verouderde ISDN verbinding die in september 2019 komt te vervallen.

Er wordt onder andere gebeld vanaf het telefoonnummer 0800-5025 en de verkoper stelt zich voor als medewerker van KPN Zakelijk Service Team. Zelfs via bestaande (IT) leveranciers, kan de klant in meerdere of mindere mate onterecht bang gemaakt worden. Wat betekent dit? Feitelijk is dit simpelweg misleidende verkoopstrategie en (direct) actie ondernemen is vaak niet nodig.

Wat je moet doen? Kijk altijd bewust en onafhankelijk van enige mogelijke noodzaak naar de eventuele aanbieding die je krijgt. Twijfel je, neem dan contact op met iemand waarvan je weet dat deze jou eerlijk advies zal geven. Dit kan je bestaande Telecom of IT leverancier zijn of iemand in je netwerk of kennissenkring die verstand heeft van Telecom. In de meeste gevallen is er namelijk geen sprake (meer) van een ISDN lijn en er wordt verteld dat ze de klant hier al meerdere keren over hebben benaderd, wat vaak niet het geval is.

Waarom het bangmakerij is? Er wordt aangegeven dat de telefoonverbinding komt te vervallen als de klant geen actie onderneemt, terwijl hier vaak helemaal geen sprake van is. Check Google over klachten over het nummer 0800-5025.
Deel dit om je netwerk hiervan bewust te maken!”